Jak zorganizować ślub idealny?

Dla wielu osób samodzielna organizacja ślubu i wesela to spore wyzwanie, dlatego w większości przypadków decydują się na wynajęcie specjalisty. Jednak czy możliwe jest samodzielne zaplanowanie tego typu wydarzenia? Oczywiście! Warto jednak z dużym wyprzedzeniem zaplanować sobie kluczowe aspekty i trzymać się terminów, by ze wszystkim zdążyć.

Od czego zacząć?

Aby zorganizować ślub idealny, należy na samym początku określić kilka podstawowych aspektów, które będą stanowiły bazę do dalszych planów i przedsięwzięć. Co ma największe znaczenie?

  • Data – planowanie ślubu i wesela należy zacząć od ustalenia konkretnej daty. Najlepiej by był to ciepły miesiąc, jednak dobrze unikać pełni upalnego lata. Oczywiście nie jest to sztywna reguła – data może być też wybrana na podstawie osobistych upodobań.
  • Miejsce – na początek dobrze jest też określić miejsce, w którym ma się odbyć ślub – tutaj oczywiście możemy wybrać kościół, Urząd Stanu Cywilnego czy plener. Jeśli chodzi o wesele to dobrze sprawdzić, czy w wybranym przez nas dniu sala nie jest już zarezerwowana.
  • Budżet – warto na samym początku określić, jaką kwotę jesteśmy przeznaczyć na organizację tego wydarzenia. Należy do niego wliczyć nie tylko opłatę za sam ślub, ale również za dekoracje, salę, fotografa, kamerzystę, zespół lub DJ, suknię ślubną czy garnitur.
  • Motyw przewodni – to od niego zależy wybór takich aspektów, jak suknia ślubna, dekoracja sali czy wybór restauracji.
  • Goście – sporządzenie listy osób, które chcecie gościć na swoim weselu jest bardzo ważne. Warto zastanowić się, czy chcemy skromnej ceremonii w gronie najbliższej rodziny i przyjaciół czy jednak wolimy duże przyjęcie.

Sala weselna

W niektórych przypadkach przyszła para młoda ma już upatrzony lokal, w którym chcieliby urządzić wesele, jednak w większości sytuacji wybór sali weselnej wiąże się z długimi poszukiwaniami. Powinna być ona dopasowana nie tylko wielkością do liczby gości czy stylem do motywu przewodniego – bardzo ważne, abyśmy dobrze się w niej czuli oraz by nie była oddalona zbyt mocno od miejsca, w którym odbędzie się ślub. Warto również zorientować się, czy w danym miejscu będzie możliwość wynajęcia miejsc noclegowych dla najbliższych oraz czy sceneria umożliwi wykonanie pamiątkowych zdjęć.

Fotograf oraz DJ lub zespół

Oczywiście ciężko wyobrazić sobie wesele bez DJ’a lub zespołu! Muzykę najlepiej dopasować do preferencji pary młodej, jednak nie można zapominać o gustach gości. Jak jednak zdecydować się na konkretnego artystę? Warto poprosić o nagrania z występów lub poprosić znajomych z podobnymi upodobaniami o polecenie. Jeśli chodzi o fotografa i kamerzystę to również warto przed podpisaniem umowy zobaczyć portfolio. Jest to szczególnie ważne, ponieważ film i zdjęcia ze ślubu i wesela to pamiątka na całe życie!

Samodzielna organizacja wesela i ślubu nie musi być trudna. Warto zainwestować w takiej sytuacji w specjalny planner lub stworzyć własne arkusze, które pomogą nam uporządkować wszystkie aspekty.